מחקר וקידום

בצורה הכללית ביותר ניתן להגדיר הערכה כפעילות של תיאור ושפיטה של דברים שונים למטרות שונות. מקצוע ההערכה הוא עתיק מאוד. כבר בספר בראשית פרק א' אנו מוצאים שבורא העולם, בתהליך שיטתי של פיתוח והגדרת משתנים, קובע "כי טוב" בכמה שלבים של הערכה מתמשכת. המורה כמעריך- גם זו תופעה עתיקה מאוד. מקדמת דנא הוא ידוע כבוחן, כנותן ציונים וכנותן תעודות. אז מה עוד ניתן לחדש בתחום זה?....

מסוף שנות ה-60 אפשר לראות שינויים משמעותיים בבירור המהות והתפקידים של ההערכה (נבו 1986). ההתפתחויות והשינויים היו במספר רב של נקודות; אני רוצה לציין כאן שתי התפתחויות בשתי נקודות מרכזיות. ההתפתחות הראשונה היא בתחום של הרחבת מושג אובייקט הערכה. אובייקט ההערכה הוא הדבר שאנו מעריכים. בעבר הדבר העיקרי שבו עסקה ההערכה היה התלמיד. אם נסתכל בספרי הלימוד העוסקים בתחום ההערכה עד שנות ה-60, נמצא שרובם, אף שהם נקראים בשם-

ההערכה ככלי לשיפור ההוראה והלמידה, דוד נבו

בצורה הכללית ביותר ניתן להגדיר הערכה כפעילות של תיאור ושפיטה של דברים שונים למטרות שונות. מקצוע ההערכה הוא עתיק מאוד. כבר בספר בראשית פרק א' אנו מוצאים שבורא העולם, בתהליך שיטתי של פיתוח והגדרת משתנים, קובע "כי טוב" בכמה שלבים של הערכה מתמשכת. המורה כמעריך- גם זו תופעה עתיקה מאוד. מקדמת דנא הוא ידוע כבוחן, כנותן ציונים וכנותן תעודות. אז מה עוד ניתן לחדש בתחום זה?....

חפש

הצע תוכן

במידה ותרצה להצע תוכן לאתר, או לשלוח הערה, או להוסיף מאמר או פרסום חדש שלך, נא לשלוח אלינו את התוכן בקישור זה לחץ כאן

חדשות המכללה

לוח אירועים

Student card